
Goed nieuws: programmaproducent Blue Circle belooft het mopshondenkostuum niet meer te gebruiken. In de Nederlandse versie van The Masked Singer is het mopshondenpak dus geschiedenis.
Reclame maakt populair
Eind november trad Geraldine Kemper op in het razend populaire programma The Masked Singer. Ze had zich gehuld in een mopshondenkostuum. Het zag er misschien grappig uit, een artiest in zo’n pak. Maar door het gebruik van kortsnuitige honden in reclames en tv-programma’s worden deze honden nog populairder. Wij schreven Blue Circle – de producent van dit programma – en legden uit waarom het beter is dit soort kostuums niet te gebruiken.
Mopshonden hebben het hun hele leven benauwd
Een korte neus, grote ogen en het kenmerkende snurken: het zogenaamd schattige uiterlijk van mopshondjes maakt dit ras populair. Helaas gaan deze uiterlijke kenmerken met veel leed gepaard. Vanwege de benauwdheid snurken ze, de hondjes hebben vaak pijnlijke oogontstekingen, kunnen door gebitsproblemen maar moeilijk eten en lijden aan tal van andere aandoeningen.
Mopshondenkostuum is verleden tijd! Bedankt Blue Circle
Goed nieuws: Blue Circle schakelt snel en belooft het kostuum niet meer te gebruiken. Het is het 175e bedrijf in de rij dat geen reclames meer maakt met kortsnuitige honden.
Reclame gezien met een kortsnuitige hond of kat? Help mee en meld het hier. Dan schrijven wij het bedrijf aan.